Pengambilan Skrol dan Transkrip Akademik

Sebelum graduan/ wakil mengambil skrol ijazah dan transkrip akademik, sila pastikan:

  1. Menjelaskan semua hutang (yuran pengajian, yuran penginapan, dan lain-lain) dengan pihak Universiti (jika berkenaan). Bagi graduan yang belum menjelaskan yuran konvokesyen, sila jelaskan yuran berkenaan melalui ePayment (https://epayment.usm.my) sebelum menghadiri Upacara Konvokesyen.

  2. Memulangkan buku yang dipinjam kepada pihak Perpustakaan USM (jika berkenaan).

  3. Bagi perkara (1) dan (2), sila kemukakan resit pembayaran atau surat pelepasan dari Jabatan Bendahari/Perpustakaan sekiranya anda telah menjelaskan hutang/memulangkan pinjaman buku.

  4. Pastikan anda memulangkan pakaian akademik dan kad graduan terlebih dahulu sebelum hadir mengambil skrol dan transkrip.

  5. Graduan perlu menyemak dan memastikan semua maklumat pada skrol ijazah dan transkrip akademik yang diterima adalah lengkap dan tepat.

  6. Pihak universiti tidak akan bertanggungjawab atas kehilangan/kerosakan skrol ijazah dan transkrip akademik selepas diserahkan kepada graduan.

  7. Wakil graduan perlu mengisi Borang Persetujuan Pelantikan Wakil melalui link berikut :

    a) Bagi Pelajar Ijazah Tinggi : https://forms.gle/WNpd6KsXyyBgKaZX8

    b) Bagi Pelajar Ijazah Pertama : https://forms.gle/zhWnt4WX4wkZcMeL7

  8. Sepanjang tempoh konvokesyen (22 – 27 November 2023), skrol ijazah dan transkrip akademik boleh diambil di Dewan Utama Pelajar (A), jam 9.00 pagi sehingga 6.30 petang selepas setiap sidang konvokesyen graduan tamat.

  9. Selepas tempoh konvokesyen, skrol ijazah dan transkrip akademik boleh diambil mengikut ketetapan berikut:

    SKROL

    TARIKH

    MASA

    TEMPAT

    Ijazah Tinggi

    Mulai

    28 November 2023

     

    9.00 pagi – 5.00 petang

    Institut Pengajian Siswazah

    (IPS)

    Ijazah Pertama / Diploma

    28 November –

    1 Disember 2023

     

    9.00 pagi – 5.00 petang

    Dewan Utama Pelajar (A)

    Mulai

    4 Disember 2023

    Unit Rekod Pelajar

    Bahagian Pengurusan Akademik

    Jabatan Pendaftar

    Aras 1, Bangunan Canselori

Penghantaran Skrol Ijazah dan Transkrip Akademik Melalui Pos

  1. Graduan perlu mengisi Borang Permohonan Penghantaran Skrol Ijazah dan Transkrip Akademik  melalui link seperti di bawah:

    a) Bagi Pelajar Ijazah Tinggi : https://forms.gle/GsqD5gLNxE92x7YQ8

    b) Bagi Pelajar Ijazah Pertama : https://forms.gle/RwcQK77ubkq1Y6hi8 

    Borang Permohonan Penghantaran Skrol Ijazah dan Transkrip Akademik ini boleh dihantar  kepada Pegawai seperti berikut:

    Graduan Ijazah Pertama/Diploma

    Penolong Pendaftar Kanan
    Unit Rekod Pelajar,
    Bahagian Pengurusan Akademik,
    Jabatan Pendaftar,
    Aras 1, Bangunan Canselori
    11800 USM, Pulau Pinang

    Graduan Ijazah Tinggi

    Timbalan Pendaftar
    Institut Pengajian Siswazah,
    11800 USM, Pulau Pinang

  2. Sertakan salinan slip bayaran perkhidmatan kurier sebanyak RM8.00 (Semenanjung Malaysia)/ RM11.00 (Sabah /Sarawak). Pembayaran adalah melalui ePayment ( https://epayment.usm.my).

  3. Pihak Universiti tidak akan bertanggungjawab atas kehilangan/kerosakan/kegagalan penerimaan skrol ijazah dan transkrip akademik

  • HUBUNGI KAMI

    Sekretariat Konvokesyen,
    11800 Universiti Sains Malaysia, Penang.

    PENAFIAN

    Universiti Sains Malaysia tidak bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini.

  • PAUTAN

    Universiti Sains Malaysia
    Sitemap

    PELAWAT
    833669
    TodayToday107
    This MonthThis Month4151
    All DaysAll Days833669
    Highest 11-22-2023 : 2432


    Kemaskini : 25 Ogos 2023 icon world | icon admin

  • LOKASI

    dtsp

Hakcikpa Terpelihara  ©  Universiti Sains Malaysia 2019