Pengambilan Pakaian Akademik

1. Jadual Pengambilan Pakaian Akademik 
     
Maklumat jadual telah dikemaskini pada 27 Ogos 2019.  

TARIKH SESI MASA 
14 September 2019 (Sabtu) S1, S2, S3 & S4 9.00 pagi - 5.30 petang
15 September 2019 (Ahad) S5, S6 & S7 9.00 pagi - 5.30 petang
16 September 2019 (Isnin) S8, S9 & S10 9.00 pagi - 5.30 petang
17 - 22 September 2019 (Selasa - Ahad) S1 - S10 9.00 pagi - 5.30 petang

2Lokasi Bilik Jubah Utama: Aras Bawah Perpustakaan Hamzah Sendut 1.

Sila klik peta Kampus Induk untuk melihat lokasi Bilik Jubah Utama.

3. Prosedur Pengambilan Pakaian Akademik

  1. Graduan perlu menyemak status di pautan https://graduan.usm.my (Login dan katalaluan emel graduan), bermula pada 8 Ogos 2019. Cetak SLIP PENGAMBILAN PAKAIAN AKADEMIK;
  2. Slip Pengambilan Pakaian Akademik perlu diserahkan di Kaunter Semakan Graduan, Foyer Dewan Tuanku Syed Putra. Sila pastikan Kad Matrik, MyKad atau Passport di bawa bersama untuk tujuan identifikasi;
  3. Pakaian Akademik boleh diambil di Kaunter Bilik Jubah Utama.  Graduan perlu memastikan  penerimaan pakaian akademik (jubah, topi dan kalung) yang lengkap sebelum meninggalkan Bilik Jubah Utama;
  4. Sila pastikan keratan Slip Pengambilan Pakaian Akademik disahkan dan ditandatangani oleh pegawai bertugas.

4.  Wang Deposit Pakaian Akademik bagi Graduan GIC

  1. Kadar wang deposit:

    bullet  Doktor Falsafah:   RM 980.00
    bullet  Sarjana:                RM 620.00
    bullet  Sarjana Muda:      RM 600.00
    bullet  Diploma:               RM 550.00

  2. RESIT DEPOSIT DAN SLIP PENGAMBILAN PAKAIAN AKADEMIK (perlu dikemukakan di Kaunter Semakan);
  3. Simpan RESIT DEPOSIT untuk tuntutan pemulangan;
  4. Jadual kaunter bendahari bagi tujuan bayaran adalah seperti di bawah :

    TARIKH MASA 

    14 - 21 September 2019

    Kaunter Jabatan Bendahari di Foyer DTSP
    Nota : TIADA TRANSAKSI TUNAI di Kaunter

    Mulai 22 September 2019 Bursary@USM (bersebelahan Maybank cawangan USM)


    bursary2

5. Pelantikan Wakil Bagi Pengambilan Pakaian Akademik 

  1. Graduan dibenarkan melantik wakil untuk mengambil Pakaian Akademik;
  2. Sila lengkapkan maklumat wakil (nama penuh, nombor kad pengenalan/passport dan nombor telefon bimbit) di pautan https://graduan.usm.my (Login & katalaluan emel graduan), bermula pada 8 Ogos 2019.  Cetak SLIP PENGAMBILAN PAKAIAN AKADEMIK dan serah kepada wakil;
  3. Wakil graduan kategori "GIC" boleh menggunakan kad Kredit atau Debit  untuk bayaran DEPOSIT Pakaian Akademik.   Sila rujuk perkara 4 (a), (b), (c) dan (d) untuk maklumat lengkap.   RESIT DEPOSIT DAN SLIP PENGAMBILAN PAKAIAN AKADEMIK perlu ditunjuk bersama di Kaunter Semakan;
  4. Wakil graduan perlu membawa cetakan SLIP PENGAMBILAN PAKAIAN AKADEMIK tersebut dan menunjukkan MyKad atau Pasport mereka sebagai bukti pengesahan identiti di Kaunter Semakan;
  5. Seorang wakil dibenarkan mewakili 3 graduan sahaja.  Graduan bertanggungjawab sepenuhnya ke atas pengambilan pakaian akademik oleh wakil graduan.

  • HUBUNGI KAMI

    Sekretariat Konvokesyen,
    11800 Universiti Sains Malaysia, Penang.
    Tel : 04-653 6495 / 6496 / 6497 / 6498
    Email : mprc@usm.my | icon admin

    PENAFIAN

    Universiti Sains Malaysia tidak bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini.

  • PAUTAN

    Universiti Sains Malaysia
    Sitemap

    PELAWAT
    197135
    TodayToday156
    This_MonthThis_Month3523
    All_DaysAll_Days197135


    Kemaskini : 10 Julai 2019

  • LOKASI


Hakcikpa Terpelihara  ©  Universiti Sains Malaysia 2019