Pengambilan Pakaian Akademik

  1. Graduan perlu melengkapkan tempahan pakaian akademik dan slot janji temu di pautan https://graduate.usm.my/ (Login dan kata laluan emel graduan) bermula 10 November 2022 (9.00 pagi) hingga 23 November 2022. Maklumat tempahan dan slot janji temu adalah muktamad. Sila hadir mengikut tarikh dan masa yang ditetapkan.

  2. Proses pengambilan pakaian akademik akan dijalankan secara berperingkat dan semua graduan WAJIB mematuhi jadual pengambilan pakaian akademik yang telah ditetapkan oleh pihak Universiti seperti berikut :

    24 NOVEMBER 2022 (KHAMIS) - SIDANG 1 & SIDANG 2
    25 NOVEMBER 2022 (JUMAAT) - SIDANG 3 & SIDANG 4
    26 NOVEMBER 2022 (SABTU) - SIDANG 5 & SIDANG 6
    27 NOVEMBER 2022 (AHAD) - SIDANG 7 & SIDANG 8
    28 NOVEMBER 2022 (ISNIN) - SIDANG 9 & SIDANG 10
    29 NOVEMBER 2022 (SELASA) - SIDANG 11 & SIDANG 12

    20221126 a

  3. Pengambilan pakaian akademik adalah secara JANJI TEMU mengikut sidang yang telah ditetapkan. Sila pastikan ukuran jubah, topi, tarikh dan masa janji temu yang dipilih dipatuhi. Sebarang pertukaran dan pindaan adalah TIDAK DIBENARKAN.

  4. Graduan/wakil yang hadir untuk mengambil jubah perlu mematuhi SOP COVID-19 yang telah ditetapkan iaitu diwajibkan memakai pelitup muka sepanjang tempoh pengambilan pakaian akademik.

  5. Graduan diminta mengemukakan e-slip pengambilan pakaian akademik yang dijana melalui slot janji temu pengambilan pakaian akademik, kad matrik/ kad pengenalan/ pasport di Kaunter Pengambilan Pakaian Akademik.
  6. Graduan GIC perlu mengemukakan semua keperluan seperti di atas (5) dan resit pembayaran wang cagaran pakaian akademik di Kaunter Pengambilan Pakaian Akademik.

  7. Pengambilan pakaian akademik oleh wakil graduan adalah dibenarkan dengan membawa bersama dokumentasi seperti di atas ( 5 dan 6 ). Seorang wakil dibenarkan mewakili tiga (3) graduan  pada sidang dan tarikh  janji temu yang sama sahaja.  Graduan bertanggungjawab sepenuhnya ke atas pengambilan pakaian akademik berkenaan.

  8. Sebelum meninggalkan kaunter pengambilan pakaian akademik, graduan/wakil perlu memastikan pakaian akademik yang diterima adalah lengkap (jubah, topi dan kalung).

  9. Hanya graduan/wakil sahaja yang dibenarkan berada di lokasi pengambilan pakaian akademik.

LOKASI PENGAMBILAN PAKAIAN AKADEMIK

Lokasi pengambilan pakaian akademik adalah di foyer DTSP yang akan dibuka bermula dari 24 hingga 29 November 2022 jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang. 

GRADUAN BERSTATUS 'Graduation-in-Council' (GIC)

  1. Graduan GIC bermaksud graduan yang telah mengambil/memiliki skrol dan transkrip akademik secara rasmi daripada pihak universiti sebelum majlis konvokesyen berlangsung.
  2. Graduan GIC wajib menjelaskan wang cagaran pakaian akademik sebanyak RM300.00 sebelum hadir mengambil pakaian akademik.

  3. Pembayaran boleh dibuat semasa proses tempahan janji temu melalui pautan https://graduate.usm.my/ dengan menggunakan ID dan kata laluan emel graduan. Tiada transaksi tunai di kaunter.

  4. Tuntutan wang cagaran bagi graduan Graduation In Council (GIC) akan dikembalikan dalam tempoh 14 hari selepas semua set lengkap pakaian akademik dipulangkan dalam keadaan baik dan sempurna.


 

 

  • HUBUNGI KAMI

    Sekretariat Konvokesyen,
    11800 Universiti Sains Malaysia, Penang.

    PENAFIAN

    Universiti Sains Malaysia tidak bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini.

  • PAUTAN

    Universiti Sains Malaysia
    Sitemap

    PELAWAT
    658613
    TodayToday272
    This_MonthThis_Month6375
    All_DaysAll_Days658613


    Kemaskini : 1 Februari 2022 icon world | icon admin

  • LOKASI

    dtsp

Hakcikpa Terpelihara  ©  Universiti Sains Malaysia 2019