Pengambilan Pakaian Akademik

  1. Graduan perlu melengkapkan tempahan pakaian akademik dan slot janji temu di pautan https://graduate.usm.my/ (Login dan kata laluan emel graduan) bermula ....................................... Maklumat tempahan dan slot janji temu adalah muktamad. Sila hadir mengikut tarikh dan masa yang ditetapkan.

  2. Pengambilan pakaian akademik adalah secara janji temu mengikut sidang yang telah ditetapkan. Sila pastikan ukuran jubah, topi, tarikh dan masa janji temu yang dipilih dipatuhi. Sebarang pertukaran dan pindaan adalah tidak digalakkan.

  3. Graduan diminta mengemukakan e-slip pengambilan pakaian akademik yang dijana melalui slot janji temu pengambilan pakaian akademik, kad pengenalan / pasport di Kaunter Pengambilan Pakaian Akademik.

  4. Graduan GIC perlu mengemukakan semua keperluan seperti di atas (arahan 3.) dan resit pembayaran wang cagaran pakaian akademik di Kaunter Pengambilan Pakaian Akademik.

  5. Pengambilan pakaian akademik oleh wakil graduan adalah dibenarkan dengan membawa bersama dokumentasi seperti di atas (arahan 3.). Seorang wakil dibenarkan mewakili tiga graduan sahaja. Graduan bertanggungjawab sepenuhnya ke atas pengambilan pakaian akademik berkenaan.

  6. Sebelum meninggalkan Kaunter Pengambilan Pakaian Akademik, graduan/wakil perlu memastikan pakaian akademik yang diterima adalah lengkap (jubah, topi dan kalung).

  7. Hanya graduan/wakil sahaja yang dibenarkan berada di lokasi pengambilan pakaian akademik.

LOKASI PENGAMBILAN PAKAIAN AKADEMIK

  • Lokasi pengambilan pakaian akademik adalah di Bilik Jubah Utama yang akan dibuka mengikut jadual di bawah :

    TARIKH

    SIDANG

    MASA

    LOKASI

    ................

    SIDANG 2

    9.00 PAGI HINGGA

    5.00 PETANG

    (Mengikut Masa Janji Temu Yang Ditetapkan)

    BILIK JUBAH UTAMA,

    DTSP

    SIDANG 3

    ................

    SIDANG 4

    SIDANG 5

    ................

    SIDANG 6

    SIDANG 7

    ................

    SIDANG 8

    SIDANG 9

    ................

    SIDANG 10

    SIDANG 11

    ................

    SIDANG 12

    SIDANG 13


GRADUAN BERSTATUS 'Graduation-in-Council' (GIC)

  1. Graduan GIC bermaksud graduan yang telah mengambil/memiliki skrol dan transkrip akademik secara rasmi daripada pihak universiti sebelum majlis konvokesyen berlangsung.

  2. Graduan GIC wajib menjelaskan wang cagaran pakaian akademik sebanyak RM300.00 sebelum membuat tempahan pakaian akademik dan slot janji temu.

  3. Pembayaran boleh dibuat semasa proses tempahan janji temu melalui pautan https://graduate.usm.my/ dengan menggunakan ID dan kata laluan emel graduan. Tiada transaksi tunai di kaunter.

  4. Tuntutan wang cagaran bagi graduan Graduation In Council (GIC) akan dikembalikan dalam tempoh 14 hari selepas semua set lengkap pakaian akademik dipulangkan dalam keadaan baik dan sempurna.


 

 

  • HUBUNGI KAMI

    Sekretariat Konvokesyen,
    11800 Universiti Sains Malaysia, Penang.

    PENAFIAN

    Universiti Sains Malaysia tidak bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini.

    Convo 62

  • PAUTAN

    Universiti Sains Malaysia
    Sitemap

    PELAWAT
    853365
    TodayToday56
    This MonthThis Month6962
    All DaysAll Days853365
    Highest 11-22-2023 : 2432


    Kemaskini : 3 Januari 2024 icon world | icon admin

  • LOKASI

    dtsp

Hakcikpa Terpelihara  ©  Universiti Sains Malaysia 2019